Zostań w domu i aktywnie spędzaj czas!

Epidemia koronawirusa wywraca nasze życie do góry nogami. W tym trudnym momencie posłuchajmy płynących zewsząd zaleceń i zostańmy w domu. Stawką jest życie nas samych i naszych bliskich. Jednym słowem: nie stać nas na ryzyko.

My jednak mamy dla Was test, prawdziwy sprawdzian Waszej kreatywności. Nadszedł czas by z naszego domu uczynić nie tylko miejsce przetrwania, ale prawdziwe centrum dowodzenia wszechświatem, w którym możemy ciekawie spędzać czas. Co więcej, miejsce w którym możemy spędzać go aktywnie. W związku z tym przygotowaliśmy dla Was mini poradnik, co można robić w domu, by utrzymać nasze ciało w dobrej kondycji fizycznej.

Brak sprzętu nie oznacza, że stracimy wszystko co ciężko wypracowaliśmy na siłowni. Mięśnie nie zaczną nam od razu znikać, a wydolność oddechowa spadać. Jednak aby zapobiec tym nieprzyjemnym zjawiskom, trening proponujemy wykonać w domu.

Popularne stają się akcje, które promują bieganie w miejscach mało uczęszczanych, takich jak lasy, parki, okolice jezior, łąki. My jednak proponujemy alternatywny sposób spędzania wolnego czasu, który nie wymaga wychodzenia z domu. W celu zastąpienia biegania, roweru bądź innych form treningu aerobowego, możemy wykorzystać takie ćwiczenia jak: taniec, tabata, skakanie na skakance (lub bez skakanki), burpees, walka z cieniem czy wchodzenie po schodach. Inną alternatywą są ćwiczenia o niższej intensywności, takie jak joga (o której już wkrótce napiszemy więcej), rozciąganie, pilates, tai chi czy najzwyklejsze porządki domowe (spalają one około 200kcal na godzinę).

Jeśli natomiast zależy nam na utrzymaniu obecnej tkanki mięśniowej (a nawet na jej zwiększeniu) to mamy do dyspozycji sporą ilość ćwiczeń oporowych, które możemy wykonać z masą własnego ciała. Do tych ćwiczeń należą między innymi: przysiady, zakroki, przysiad bułgarski, wykrok boczny, pompki (wszystkie wariacje), deska, deska bokiem, dipy, wyskoki, mostki, brzuszki, glute bridge, hip thrust, jaskółka czy żuraw. Osoby dysponujące sprzętem są w stanie urozmaicić sobie trening poprzez dodanie obciążenia (guma, hantle, sztanga, kettlebell czy nawet 5l butelka wody). Osoby posiadające drążek są w stanie wykonać podciąganie, pompki na poręczach, przyciąganie kolan do klatki piersiowej.

Jestem pewien, że osoby trenujące już latami będą w stanie zbudować sobie trening używając ćwiczeń wymienionych wyżej (i nie tylko nich). Natomiast osoby, które jeszcze nie do końca odnajdują się w treningu domowym zapraszamy do napisania do nas. Bardzo chętnie pomożemy ułożyć plan, który będziecie w stanie wykonywać w domowym zaciszu.

Zachęcamy wszystkich do ćwiczenia w domu, nawet jeśli nie jesteście regularnymi bywalcami siłowni. Gwarantuję, że ten trening Wam się spodoba i pozytywnie wpłynie na Wasze zdrowie oraz życie!

#zostańwdomu #staythefuckhome #pobieganiuzostańwdomu #sporttozdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *